Aamiainen

Aamiainen on päivän tärkein ateria. Kuitenkin monet jättävät aamiaisen usein väliin. Sinun tulisi miettiä asiaa tarkasti ennen kuin jätät päiväsi ilman hyvää aloitusta.

Hyviä syitä syödä aamiainen

Kun heräät aamulla, edellisestä ruokailusta saattaa hyvinkin olla kulunut jopa 12 tuntia. Päivän ensimmäinen ateria on ratkaiseva, koska se antaa elimistöllesi energiaa ja ravintoaineet, joita tarvitset yöunen jälkeen.

Aamiaisen valinta

On suositeltavaa, että aamiainen kattaa noin 25 % päivittäisestä energiantarpeestasi (2000 kaloria kuluttavalla naisella noin 500 kaloria).

Kuten kaikki ateriat, hyvä aamiainen on tasapainoinen ja sisältää ravintoaineita useista ravintoaineryhmistä. Tämä voi olla esim. ateria, johon kuuluu paljon hedelmää, maitotuotteita, leipää ja/tai muroja.

Kulhollinen muroja ja maitoa, lasillinen hedelmätuoremehua ja jogurtti on erittäin hyvä aloitus päivälle. Ehdotus : Muroista tulee hedelmäisempää, kun lisäät niiden sekaan ruokalusikallisen rusinoita, kourallisen mansikoita, viipaloidun porkkanan tai banaanin (jokainen näistä kolmesta ehdotuksesta on yksi annos suositelluista viidestä päivittäisestä hedelmä- ja vihannesannoksesta).

On myös järkevää valita täysjyväviljasta valmistettu tuote aamiaiselle, jolloin saat erityisen hyvän aloituksen päivällesi.

Hyviä syitä syödä muroja

Vähän rasvaa :

Monissa muroissa on vähän rasvaa. Katso pakkauksen ravintoainetaulukosta, kuinka paljon murosi sisältävät rasvaa.

Täysjyvävilja :

Vilja on murojen päävalmistusaine ja kaikkien Nestlén murojen päävalmistusaine on täysjyvävilja.

Enemmän maitoa :

Maito on murojen täydellinen lisuke. Jos syöt aamiaismurosi maidon kanssa, lisäät päivittäiseen ruokavalioosi huomattavan määrän kalsiumia.

Hyviä syitä valita Nestlén murot

On monia hyviä syitä syödä Nestlén muroja, mutta aivan ensimmäiseksi saat makuelämyksen, joka valmistaa sinut kohtaamaan päivän.

Nestléllä on monia erilaisia makuvaihtoehtoja, joten voit valita niistä oman suosikkisi makusi mukaan!